Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Pagina de Luni - Dirk Franke

Se trage dintr-o familie de artisti, cu tatal muzician si bunicul negustor de arta. La 12 ani a primit cadou de la tatal sau un Rolleiflex si imediat a inceput sa fotografieze cainele casei. Dupa liceu a decis ca vrea sa fie cameraman plecand la Berlin unde s-a inscris la o astfel de scoala. Vazand ca pentru productia unui film sunt necesare mai multe luni, nerabdarea l-a impins sa renunte, alegand in schimb fotografia. Dupa ce a lucrat 4 ani ca asistent al unui fotograf de moda s-a mutat in Miami unde a deschis propriul sau studio.

Ciprian Truta: Daca si cand ati avut vreun moment special dupa care ati simtit cu adevarat ca vreti sa faceti fotografie?

Dirk Franke: Intr-o zi am reusit sa ajung in studioul unui fotograf de moda. L-am urmarit consternat cum reusea cu un Polaroid sa fie producator, regizor si fotograf in acelasi timp. In doua minute avea in mana rezultatul muncii lui, iar asta m-a frapat.

CT: Care este in opinia dumneavoastra diferenta dintre un fotograf si un fotograf profesionist ?

DF: In ziua de azi, doar pentru ca faci imagini bune nu inseamna ca esti si un mare fotograf. De altfel, nu putem vorbi despre fotografie profesionala de moda sau advertising daca nu vorbim despre munca de echipa, flexibilitate si mai mult - stiinta de a asculta.

CT: Despre ce fel de echipa vorbiti ?

DF: Cele mai reusite fotografii se obtin atunci cand clientul, art-directorul si fotograful formeaza o echipa unita in care nimeni nu iese in evidenta in mod special si fiecare respecta ideile si profesionalismul celuilalt. Am cunoscut foarte multe echipe creative, cu adevarat bune, dar care s-au despartit datorita faptului ca la un moment dat cineva a simtit nevoia sa faca pe seful, sa iasa in fata si sa nu accepte ideile altuia. Pe de alta parte imi place la nebunie sa cunosc echipe tinere, care s-au cunoscut recent sau deloc intre ei, si care impreuna pot da nastere la o multime de idei minunate.

CT: Pentru reusita colaborarii, cine ar trebui sa fie mai flexibil, clientul sau fotograful ?

DF: Un fotograf comercial de succes trebuie sa imbrace mai multe feluri de "haine". Trebuie sa fim cu totii in acelasi timp experti in pre- si post procesare, in printing si in tehnica digitala in general, sa fim oameni de afaceri cu adevarat deosebiti, contabili vigilenti, diplomati si peste toate - foarte buni negustori. Si obligatoriu trebuie sa fim deschisi tuturor ideilor noi.

CT: "Stiinta de a asculta" ? Suna interesant. La ce va referiti ?

DF: Da, este foarte importanta si chiar definitorie din prima faza, atunci cand ideile clientului trebuiesc transpuse la un moment dat intr-o imagine finala. Sfatul meu: Ascultati-va clientul cu mare atentie ! La fiecare dialog incerc sa inteleg cat mai mult din ceea ce doreste acesta, iar pentru asta incerc sa ma pun in locul lui. Imi las la o parte toate ideile mele si ma gandesc ca eu sunt clientul.

CT: Daca nu e secret, imi puteti spune cativa clienti cu care ati lucrat in astfel de conditii ?

DF: Sigur... Bacardi, DeBeers, Lamborghini, Coca-Cola, Cartier si Perry Ellis.

CT: Cu ce echipamente lucrati?

DF: Acum lucrez mai mult pe digital cu Canon EOS-1Ds, Canon EOS-1D Mark II si obiective de la 15mm la 400mm. Am insa si un aparat pe film cu care am lucrat foarte mult si continui inca sa-l folosesc, un Canon EOS-1N. Pe format mediu am un Mamiya 645D si un Mamiya RZ67.

CT: Altceva ?

DF: Desigur, lumini, laptop-uri, generatoare de curent, unitati de backup si tot ce este legat de acest domeniu.

CT: Pentru final, spuneti-mi cum reusiti sa va mentineti pe o piata cu o concurenta atat de acerba ?

DF: E simplu: nu imi caut eu clientii, ci ii las pe ei sa ma caute pe mine. In prima faza am consumat foarte mult material promotional pentru a ma face cunoscut, dar recompensa a venit de la sine. Atunci cand un client ma contacteaza, sunt sigur ca s-a documentat in legatura cu lucrarile mele si cu stilul meu de lucru, si ca ii place ceea ce fac. Asta imi asigura un confort in plus pe durata negocierilor si ma pot concentra mai mult asupra ideilor noi pe care sunt dispus sa le aplic.


img_dirk_franke.jpg

Website: www.photobusiness.com

Saptamana viitoare: peisaj.

Ciprian Truta
26 iunie 2006
© Fotomagazin.ro

Bookmark and Share

Comentarii:

Tudor Stanica - 26 Jun 2006, ora 11:19
Felicitari pentru primul interviu. Daca intr-adevar am fost "pe faza" si acesta este primul. Iti doresc o colaborare cat mai frumoasa cu fotomagazin.ro. SPOR

Tiberiu Banica - 26 Jun 2006, ora 22:05
Spor !!

Alexa Liliana Stanescu - 27 Jun 2006, ora 08:25
in primul rand, va urez casa de piatra si viata fericita! viata lunga si ciobanescului! despre interviu / articol, e scurt si concis, dar dezvaluie o personalitate de ale carei principii, poate ar fi bine sa tinem cont,deci, felicitari!

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   azi, la ora 12:53
Izvorul luminii »
   de elerum
   acum 2 zile, la ora 09:34
Adobe CC »
   de Dorian
   acum 3 zile, la ora 14:14
Leica pregateste
ceva »

   de montecarlo
   acum 7 zile, la ora 20:05
Sony pregateste
ceva »

   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 11:40

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127226 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate