Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Grupul f/64

In noiembrie 1932, unsprezece fotografi anuntau la San Francisco (SUA) ca au format un grup: f/64. Cei unsprezece erau: Ansel Adams, Imogen Cunningham, John Paul Edwards, Preston Holder, Consuelo Kanaga, Alma Lavenson, Sonya Noskowiak, Henry Swift, Willard Van Dyke, Brett Weston si Edward Weston.


Grupul f/64 isi propunea sa genereze un curent impotriva stilului fotografic pictorialist, predominent pe Coasta de Vest in acea vreme.



Edward_Weston.jpg


Edward Weston



Edward Weston declara: "... camera fotografica ar trebui folosita pentru a inregistra viata, pentru a reda substanta insasi, esenta lucrurilor, fie ele otel stralucitor, fie forme ale corpului uman." Stilul pictorialist, in schimb, incerca sa aplice si in fotografie, metodele de lucru imprumutate din pictura, de exemplu imagini "flou" sau montaje de mai multe negative, in laborator.


Numele grupului provine de la cea mai mica diafragma disponibila la obiectivele camerelor fotografice de format mare si a fost propus de Ansel Adams. Numele initial a fost "f.64" dar a devenit rapid "f/64".



Ansel_Adams.jpg


Ansel Adams



Membrii grupului utilizau diafragma f:64, care le permitea obtinerea unei cat mai mari profunzimi de camp si copiau negativele prin contact, pe hartie lucioasa. Utilizarea unei diafragme atat de inchise impunea selectia unor subiecte in general statice, ca de exemplu peisaj sau natura moarta, si mai putin fotografie de reportaj.



Imogen_Cunningham.jpg


Imogen Cunningham



Grupul se definea ca facand "fotografie pura", adica debarasta de orice idei, compozitii sau calitati imprumutate de la oricare alta forma de arta.
Weston sublinia ca rolul fotografului se muta, din laborator in fata subiectului, si ca acesta trebuie sa decida: ce subiect sa aleaga, cum sa il incadreze si cum sa il expuna pentru a-i sublinia proprietatile esentiale; el a introdus termenul "previzualizare" prin care dorea sa arate ca, analizind imaginea de pe geamul mat al camerei de format mediu, fotograful isi putea imagina cum va arata copia pozitiva.


Manifestul grupului f/64


The name of this Group is derived from a diaphragm number of the photographic lens. It signifies to a large extent the qualities of clearness and definition of the photographic image which is an important element in the work of members of this Group.


The chief object of the Group is to present in frequent shows what it considers the best contemporary photography of the West; in addition to the showing of the work of its members, it will include prints from other photographers who evidence tendencies in their work similar to that of the Group.


Group f/64 is not pretending to cover the entire spectrum of photography or to indicate through its selection of members any deprecating opinion of the photographers who are not included in its shows. There are great number of serious workers in photography whose style and technique does not relate to the metier of the Group.


Group f/64 limits its members and invitational names to those workers who are striving to define photography as an art form by simple and direct presentation through purely photographic methods. The Group will show no work at any time that does not conform to its standards of pure photography. Pure photography is defined as possessing no qualities of technique, composition or idea, derivative of any other art form. The production of the "Pictorialist," on the other hand, indicates a devotion to principles of art which are directly related to painting and the graphic arts.


The members of Group f/64 believe that photography, as an art form, must develop along lines defined by the actualities and limitations of the photographic medium, and must always remain independent of ideological conventions of art and aesthetics that are reminiscent of a period and culture antedating the growth of the medium itself.


The Group will appreciate information regarding any serious work in photography that has escaped its attention, and is favorable towards establishing itself as a Forum of Modern Photography.





Marian Gadea
© Foto-Magazin
octombrie 2007



Saptesprezece decenii de fotografie - >

Bookmark and Share

Comentarii:

Ion Moldoveanu - 08 Oct 2007, ora 20:54
Foarte buna aducere in atentie! Stiam eu cate ceva, dar nu atat de amanuntit. Multumiri!

Gelu Lupas - 09 Oct 2007, ora 12:11
Fotografiile unde sunt? Ca nu apar la galeria de imagini.

Flaviu M - 10 Oct 2007, ora 09:39
O prezentare sau macar o fotografie a lui Ansel Adams nu ar trebui sa lipseasca de pe un site foto complex precum foto-magazin.ro Ma bucur sa gasesc acest articol care probabil este ceva nou pt multa lume pe site.

Calin-Stefan Ragalie - 10 Oct 2007, ora 10:21
O prezentare a fotografului Ansel Adams gasiti la urmatorul link: http://www.foto-magazin.ro/despre-fotografie_open.php?art=ftm20/archives/2006/02/pagina_de_luni_1.html iar patru dintre fotografiile sale pot fi vazute in galeria atasata acestui articol. Multumim pentru vizita si pentru comentariu!

Raoul M. Septilici - 10 Oct 2007, ora 12:35
Frumoasa si necesara prezentare. Poate uni incep sa isi mai aminteasca cum se fac fotografiile.

Dan Dinu - 30 Oct 2007, ora 14:02
Interesant articol... de fotografii nici nu mai vorbesc! Desi crezi ca ii sti opera lui Adams, mereu ramai surprins de cate o fotografie ce trebuie privita cu alti ochi.

vasile gheorghe - 03 Nov 2007, ora 15:07
Anuntul in fotografie, "de peste ocean", al grupului f/64, a fost pregatit de chiar insasi istoria fotografiei. Preluarea unor elemente de limbaj formal preluate din pictura a fost necesara la inceputurile ei iar gramatica imaginii vizuale (formate, in cazul nostru, prin "raspunsul chimic al unor halogenuri impresionate / impresionabile) nu a dus, asa cum s-a crezut la "descoperirea" unor noi forme de limbaj plastic, altele decat impotriva carora s-a manifestat. Mai pe scurt, fotografia, inca mai sufera (nu de realitatea pitoreasca sau nu), ci de lipsa acelor elemente ce ar apartine fotografiei. Cunoasteti vreo carte de fotografie care sa se (pre)ocupe, numai si numai de specificitatea imaginilor fotografice, si nu de genuri si specii fotografice? Cine priveste o imagine semnata de Ansel Adams este uluit de claritatea exceptionala a tuturor detaliilor. A fost o forma a fotografiei moderne, adica o solutie de a realiza un peisaj fotografic. In prezent, altele sunt conditiile de lucru. Fara empatie, fara o filozofie a imaginii (cu sau fara motivatie culturala) e greu sa ai un punct de vedere "fotogenic". Am ajuns, ca in media, sa ne uitam, cine a facut o imagine,ce si de ce anume? F / 64, a fost un enunt, nu un manifest artistic. Asa cred. A fost inceputul unor noi cautari ale fotografiei americane (uneori, strict de document). Mai apoi, a devenit, prin fotografii sai celebri, un capitol din istoria fotografiei. Ceva legat de "peisaj american" / fotografie din America. Fara rautati.

Elena Gabor - 03 Nov 2007, ora 23:24
Misto articol dar parca prea simplist. cand se vorbeste de fotografie nu trebuie neglijate fotografiile care desavarsesc articolul.

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Dorian
   acum 2 zile, la ora 10:30
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Avram
   acum 3 zile, la ora 19:04
Sony pregateste
ceva »

   de Ancuta
   acum 5 zile, la ora 12:26
Nuduri - Mircea
Marinescu »

   de Mircea Marine
   acum 5 zile, la ora 10:28
Bancuri fara
fotografi »

   de Nikon
   acum 5 zile, la ora 07:37

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127121 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate