Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Alfred Stieglitz

Alfred Stieglitz s-a nascut in statul New Jersey (SUA) la 1 ianuarie 1854, ca primul fiu al unui locotenent din Armata Unionala. Urmeaza cursurile la Charlier Institute, cea mai buna scoala privata din New York in acea vreme. Vacantele de vara le petrecea, impreuna cu familia, in Muntii Adirondack, locuri in care va reveni, ca adult, in multe randuri.


In 1881 familia Stieglitz lichideaza afacerile din SUA si se muta in Germania. Alfred urmeaza cursuri liceale la Karlsruhe si apoi ingineria la Technische Hochschule in Berlin. Urmeaza cursurile de chimie ale profesorului Hermann Wilhelm Vogel (inventatorul procedurii de crestere a sensibilitatii peliculei fotografice) de la care dobandeste primele cunostinte despre fotografie. Isi cumpara prima sa camera fotografica si realizeaza imagini de peisaj si portrete in Germania, Italia si Olanda. In 1884 familia Stieglitz se intoarce in SUA dar Alfred mai ramane in Europa pentru zece ani. Incepe sa colectioneze carti si lucrari despre fotografie si fotografi.


Autoportret_Stieglitz.jpg

Stieglitz - Autoportret


In 1887 publica primul sau articol "A Word or Two about Amateur Photography in Germany" in revista The Amateur Photographer. In acelasi an castiga locul intai la concursul fotografic organizat de The Amateur Photographer iar in 1888 locul I si II. Reputatia astfel dobandita ii permite sa publice mai multe articole despre fotografie in revistele din Anglia si din Germania.


In 1890 se intoarce in SUA si se asociaza la atelierul fotografic Photochrome Engraving Company. Continua sa scrie si sa publice articole in The American Amateur Photographer, sa fotografieze si sa participe la concursuri si expozitii de fotografie, fiind premiat de Boston Camera Club, Photographic Society of Philadelphia sau Society of Amateur Photographers of New York. In acea perioada folosea o camera fotografica de mari dimensiuni, cu placi 8 x 10 si trepied, dificil de transportat. In 1882 isi cumpara o camera fotografica "de mana", Folmer & Schwing, ce folosea placi de 4 x 5 inch, mult mai portabila si cu care realizeaza doua dintre cele mai cunoscute fotografii ale sale: "Winter, Fifth Avenue" "The Terminal" (ambele realizate in 1893).


Stieglitz_Winter_on_Fifth_Avenue.jpg

Winther on Fifth Avenue


Stieglitz_Terminal.jpg

The Terminal



Devine cunoscut atat pentru fotografiile sale cat si pentru articolele in care compara fotografia cu pictura si cu celelalte alte arte.


In 1883 devine co-editor la The American Amateur Photographer, fotografiile publicate in revista fiind realizate in atelierul sau Photochrome Engraving Company. Publica numeroase articole despre tehnica si estetica fotografiei.


In 1893 se casatoreste, mai mult din motive financiare, cu Emmeline Obermeyer cu care calatoreste, un an mai tarziu, in Europa. Cunoaste si ramane prieten cu Robert Demachy (Paris) si Davidson si Alfred Horsley Hinton (Londra, membrii fondatori ai clubului Linked Ring).


Stieglitz_Graflex.jpg

Camera Graflex folosita de Steiglitz


In 1895, in New York existau doua cluburi fotografice: Society of Amateur Photographers si New York Camera Club. Stieglitz isi propune uniunea celor doua cluburi, revitalizarea si modernizarea lor. Demisioneaza de la American Amateur Photographer si isi dedica tot timpul activitatii de la cluburi.


In 1896 infiinteaza The Camera Club of New York priun fuziunea celor doua cluburi vechi si accepta functia de vice-presedine, pentru a se putea ocupa de programul clubului.


Camera_Notes.jpg

Camera Notes


Incepind din 1897 Clubul tipareste revista Camera Notes, care stabileste noi standarde atat in privinta fotografiilor publicate cat si a articolelor despre fotografie. In urmatorii patru ani Stieglitz publica aici numeroase articole despre fotografie si arta in general alaturi de fotografii realizate de artisti americani si europeni. In scurt timp Camera Notes devine cea mai reputata revista de fotografie din lume.


Stieglitz_Venetian_Canal.jpg

Venetia


In 1897 alcatuieste portofoliul "Picturesque Bits of New York and Other Studies".
In 1898 devenise atat de faimos incat, pentru lucrarea sa "Winter - Fifth Avenue" i se ofera 75 USD (aproximativ 3.000 dolari din ziua de azi).


In 1898 un grup de fotografi si pictori autointitulati "secesionisti", deschid la Munchen o expozitie. Stieglitz foloseste aceeasi denumire pentru un grup de fotografi pictorialisti pe care il va infiinta patru ani mai tarziu, la New York.


In mai 1899 deschide prima sa expozitie personala la Camera Club, unde expune 87 lucrari. Deoarece dispunea de tot mai putin timp, aduce in echipa editoriala a revistei Camera Notes pe Joseph Keiley si Dallet Fugeut, nici unul dintre ei membrii ai Camera Club, ceea ce starneste mania in randul unor membrii vechi ai clubului si care dezlantuie o campanie de contestare a autoritatii lui Stieglitz.


In 1890 Steiglitz il prezinta pe fotograful Edward Steichen la Primul Salon Fotografic de la Chicago. Steichen, initial pictor, combina idei din pictura cu metode fotografice, intr-o mixtura perfecta in opinia lui Steiglitz. In anii urmatori, cei doi vor deveni inseparabili.


Tot mai afectat de hartuirile vechilor membrii ai Camera Club, Steiglitz se retrage pentru cateva luni la casa de la Lake George, pentru ca, in 1902 sa demisioneze din functia de vicepresendinte a Clubului si din cea de editor al revistei.


Eva Watson-Schutze il sfatuieste sa-si foloseasca influenta pentru a realiza o expozitie de fotografie care sa fie jurizata doar de fotografi, deoarece pana atunci saloanele erau organizate de pictori, care aveau putine (sau deloc!) cunostinte despre fotografie. In decembrie 1901 Charles DeKay (National Arts Club) ii solicita sa alcatuiasca o expozitie in care va avea deplina libertate in selectia lucrarilor. In crica doua luni, Stieglitz selectioneaza lucrari de la un cerc de prieteni fotografi si, ca un omagiu al artistilor de la Munchen, denumeste expozitia "Photo-Secession". Prin aceasta isi declara separarea nu numai de restrictiile artistice generale ale epocii, dar mai ales de opiniile fostilor colegi de Camera Club. Expozitia, deschisa in martie 1902 la Arts Club, a fost imedat un succes, atat la public, cat si la critica. Incurajat de succesul expozitiei, hotaraste sa renunte la orice functie la Camera Club si a revistei lui si, in decembrie 1902 publica primul numar din revista "Camera Work", in care apar articole critice despre fotografie, arta si estetica, comentarii si critici despre fotografii si expozitii de fotografie si numeroase fotografii. Perfectionist, ca intotdeauna, Stieglitz solicita fotogravuri de cea mai buna calitate pentru revista lui si, desi avea colaboratori pe Dalleft Fuguet, Joseph Keiley si John Francis Strauss (care venisera cu el de la Camera Notes), nimic nu intra la tipar fara aprobarea lui. Mai tarziu va marturisi ca, in perioada in care a fost publicata revista Camera Work a ambalat si expediat personal circa 35.000 exemplare.


Camera_Work.jpg

Camera Work


In 1904, epuizat, Stieglitz porneste, impreuna cu familia, intr-un lung tur prin Europa, dar, tipic pentru el, aranjeaza si o serie de expozitii, excursii si intalniri. La Berlin se imbolnaveste si sta in spital circa o luna. Ramane aproape tot anul in Germania si fotografiaza mult.


In 1905 se intoarce la New York si prietenul sau Steichen, il convinge sa inchirieze un spatiu neutilizat de pe Fifth Avenue, unde organizeaza o expozitie de fotografie pe care o verniseaza in 25 noiembrie sub titlul "Little Galleries of the Photo-Secession", unde sunt expuse 100 fotografii realizate de 39 fotografi americani. Expozitia se bucura de un enorm succes, avind peste 15.000 vizitatori si vanzari de aproape 3.000 dolari.


In numarul din octombrie 1906, prietenul sau, Joseph Keiley, scria in Camera Work: "Azi, in America, batalia pornita de [curentul] Photo-Secession a fost castigata: fotografia a fost recunoscuta ca un mediu de sine statator in expresia pictorialista".


In ianuarie 1907 deshide expozitia de grafica si acuarela a Pamelei Coleman Smith la Little Galleries, care se bucura de un rasunator succes, vanzandu-se rapid toate lucrarile expuse. Succesul acestei expozitii il transforma pe Stieglitz din promotorul fotografiei, in promotorul artei moderne.


Desi era o autoritate larg recunoscuta, Stieglitz nu se bucura de acelasi succes financiar. Cotizatiile membrilor clubului Photo-Secession scadeau, abonamentele la revista Camera Work erau tot mai putine. Cu toate acestea, in 1907 calatoreste din nou in Europa, insotit de familie si de guvernanta copilului. Pe vasul cu care traversa Atlanticul, Steiglitz realizeaza una dintre cele mai importante fotografii ale secolului XX: The Steerage. Developeaza negativul la Paris dar, preocupat de alte activitati, fotografia ramane nepublicata mai bine de patru ani. In timpul acestei excursii, la Paris, experimenteaza procesul color Autochrome Lumiere.


Stieglitz_Steerage.jpg

The Steerage


Intors la New York, inchide Little Galleries datorita problemelor financiare, dar o deschide cateva luni mai tarziu, in februarie 1908, sub numele "291". Schimbarea nu era doar de nume, dar si de abordare: "pentru a discuta despre importanta diferentelor si similitudinilor dintre diferiti artisti, de toate rangurile si tipurile: pictori, sculptori, fotografi, dintre artistii europeni si americani, dintre artistii consacrati si cei tineri". In acelasi an, National Arts Club a realizat expozitia "Special Exhibition of Contemporary Art" care alatura fotografii realizate de Stieglitz, Steichen, Käsebier si White impreuna cu lucrari ale pictorilor Robert Henri, Mary Cassatt, William Glackens, James McNeill Whistler si altii. Acesta a fost prima expozitie importanta care punea la egalitate din punct de vedere artistic, fotografia si pictura.


In urma mortii tatalui sau, Stieglitz mosteneste 10.000 dolari, suma care ii permite sa continue publicarea revistei Camera Work si sa mentina activa Galeria 291. In 1910 este invitat de directorul Albright Art Gallery sa organizeze o expozitie cu cele mai bune fotografii contemporane. Criticile din partea Amercian Photography reizbucnesc. Intr-un editorial, se arata: "Steiglitz nu mai poate estima valoarea artistica a fotografiilor care nu se conformeaza stilului ce caracterizeaza toate expozitiile vernisate de el. Acum doua decade, scoala sa (Photo-Secession) era progresista si mult inaintea timpului. Azi [...] e o foarte periculoasa forta reactionara." In octombrie, Stieglitz deschide expozitia cu peste 600 fotografii, din care peste 500 fusesera deja expuse in galeria sa, la 291. Expozitia era un omagiu adus curentului artistic Photo-Secession, dar, totodata, un blocaj artistic, similar cu cel contra caruia Steiglitz insusi luptase in urma cu doua decenii.


In 1912 apare primul numar al revistei Camera Work in care nu apare nici un articol despre fotografie, doar despre Matisse si Picasso. In 1914, inceputul Primului Razboi Mondial aduce o serie de necazuri. Camera Work era tiparita in Germania, iar Stieglitz trebuie sa gaseasca alta tipografie. Arta devine un lux, iar mentinerea galeriei si a revistei devin problematice. Numarul revistei, planificat in aprilie, apare in octombrie, iar urmatorul numar, peste alte 12 luni, desi revista era cu o periodicitate trimestriala.


In 1915 Stieglitz incepe un alt proiect: revista 291. Conceputa intial pentru a promova galeria 291, revista publica opere originale avantgardiste de fotografie, arta, eseuri, poezie si comentarii. Ca multe alte proiecte ale lui Stieglitz, a fost un succes estetic dar o catastrofa financiara. Revista a aparut 12 luni, pana in februarie 1916.


291.jpg

Revista 291


In 1916 Stieglitz o cunoaste pe Georgia O'Keeffe, cu care intretine relatii tot mai stranse. In anul urmator, 1917, se schimba radical: nu mai are interesul sau resursele pentru a continua ceea ce facuse in ultimele decade. Desfiinteaza ce mai ramasese din Photo-Secession, inchide revista Camera Work si galeria 291, abandoneaza familia si divorteaza. Intre Alfred si Georgia izbucneste o dragoste devoratoare, dar, pentru Stieglitz, O'Keeffe devine muza pe care si- dorea. In urmatorii 8 ani, Stieglitz realizeaza numeroase fotografii cu Georgia, multe dintre ele cu mainile sale.


Stieglitz_Georgia_OKeeffe.jpg

Georgia O`Keeffe


In 1920 este invitat sa expuna la Galeriile Anderson din New York. Munceste aproape un an si, in 1921 finalizeaza a doua sa expozitie personala, cu 146 fotografii, dintre care doar 17 fusesera expuse anterior. In expozitie erau prezentate si 46 fotografii cu Georgia, multe dintre ele, nuduri. In catalogul de prezentare a expozitiei, Stiegltz marturisea: "M-am nascut in Hoboken. Sunt amercian. Fotografia este pasiunea mea. Cautarea adevarului - obsesia."


Stieglitz_OKeeffe_hands.jpg

O'Keeffe's hands


Incepind cu 1922, Stieglitz porneste un nou proiect: norii. Autorul arata: "Mi-am dorit sa fotografiez norii, pentru a afla ce am invatat in 40 ani de practica fotografica. Prin nori imi exprim filozofia de viata si vreau sa arat ca succesul meu in fotografie nu este legat de subiect, copaci, interioare, persoane fotografiate; norii sunt acolo pentru toata lumea." In urmatorii 12 ani, Stieglitz realizeaza peste doua sute de fotografii ale norilor, ce vor fi incluse in proiectul "Equivalents". Practic toate fotografiile erau expuse in asa fel incat cerul senin aparea aproape negru, cu siluete albe sau gri de nori. Aceasta serie este recunoscuta ca fiind prima tentativa de fotografie abstracta.


Stieglitz_Equivalent.jpg

Equivalent


In 1924 Boston Museum of Fine Arts dobandeste o selectie de 27 fotografii realizate de Stieglitz. A fost prima data cand un muzeu important achizitiona o colectie de fotografii pentru colectiile sale permanente. Stieglitz prefera sa le doneze, pentru a avea controlul total asupra fotografiilor ce vor intra in colectie.


In 1925 Stieglitz realizeaza cea mai mare expozitie de arta din America, la Anderson Galleries, cu titlul, mai mult decat explicativ: "Alfred Stieglitz Presents Seven Americans: 159 Paintings, Photographs, and Things, Recent and Never Before Publicly Shown by Arthur G. Dove, Marsden Hartley, John Marin, Charles Demuth, Paul Strand, Georgia O'Keeffe and Alfred Stieglitz." Obtine o incapere de la Anderson Galleries, pe care o amenajeaza pentru expozitii de arta moderna, sub numele "The Intimate Gallery" sau, mai frecvent "The Room".


In 1927 o cunoaste pe Dorothy Norman, fotografa, pictorita si militant social si, desi aceasta avea 22 ani, Stieglitz, la 64 ani se indragosteste din nou.


In 1929 Stieglitz este informat ca Anderson Galleries va fi demolata. Strands incepe sa adune fonduri pentru o noua galerie si, in ciuda crizei economice, aduna aproape 16.000 USD. In decembrie deschide galeria "An American Place" (The Place).


In 1932 verniseaza propria retrospectiva, in care expune la The Place, 127 fotografii.


In 1936 verniseaza prima expozitie a lui Ansel Adams in New York.


In 1937 Cleveland Museum of Art verniseaza prima expozitie importanta a lui Stieglitz in afara vre-unei galerii din posesia lui Stieglitz. Perfectionist, Stieglitz munceste la aceasta expozitie, din nou, pana la epuizare.


In 1938 Stieglitz sufera primul atac de cord, urmat de altele cinci. Fiecare il lasa tot mai slabit si mai putin interesat de activitatea de la galeria The Place. Alfred Stieglitz inceteaza din viata in 13 iulie 1946, dupa un al saselea atac de cord.


O'Keeffe incepe sa organizeze mostenirea artistica a lui Siteglitz: 3.000 fotografii ale lui Alfred, 850 fotografii ale altor autori, peste 50.000 scrisori, o enorma colectie de carti. In 1949 O'Keeffe doneaza peste 1.300 fotografii, realizate de Stieglitz, Muzeului National Gallery of Art din Washington, iar in 1980 doneaza alte peste 300 fotografii.
In 2002 National Gallery of Art publica un catalog cu peste 1.000 pagini cu cele mai importante fotografii realitate de Stieglitz.

 


* * *

 


Stieglitz a facut toata viata eforturi pentru a prezenta americanilor modernismul european si avantgarda artistica. Rolul sau in estetica fotografiei americane este probabil cel mai important. Stieglitz sa rasculat impotriva ideii academice ca fotografia, chiar daca utila, este inferioara ca valoare artistica, picturii. In opinia sa, arta are datoria de a ilustra viata si de a propune privitorilor noi abordari, iar artistul de a comunca puritatea, prospetimea si onestitatea propriului caracter.


Pentru el, fiecare arta are propriile mijloace de exprimare, la fel si fotografia are propriile posibilitati de expresie. Stieglitz refuza clasificarea epocii, conform careia pictura si scultupra erau expresii artistice adevarate, in timp ce fotografia doar o imitatie mecanica a celorlalte.
In primii ani, Stieglitz a realizat fotografii pictorialiste, care se doreau asemanatoare picturilor. Camera fotografica era o masinarie, nu producea arta. Stieglitz si alti pictorialisti inteleg ca, folosind camera fotografica ca un instrument, asa cum pictorul utilizeaza pensula, fotografia poate deveni arta. Si, pentru a sublinia "tusa" umana in fotografie, pictorialistii aplicau numeroase prelucrari in laboratorul fotografic. Fotografia nativa era doar suportul asupra caruia fotograful isi demonstra talentele artistice.


Totusi, una dintre cele mai renumite fotografii, The Terminal (1892) nu foloseste metodele preferate de alti pictorialisti, precum simularea acuarelei, a picturii in ulei, manipulari ample in laborator, etc. Ruptura de pictorialistii "puri si duri" a fost oficializata prin infiintarea curentului Photo-Secession si a revistei Camera Work.


Stieglitz, puternic racordat la curentul impresionist european, descopera ca acestia devin interesati de peisajul urban, cu cladirile, strazile, masinariile, fabricile sale. Impresionistii prezentau orasul intr-o atmosfera cetoasa, boema. Desi putea folosi "obiectivul de atmosfera soft-focus" in fotografia "Winter, Fifth Avenue" artistul iese in strada pe o ninsoare abundenta si asteapta circa trei ore pana ce, trecerea unei trasuri sa reprezinte subiectul cel mai bun. Artistul sustinea ca subiectul fotografic trebuie sa fie redat clar, in timp ce elementele secundare pot fi redate neclar. In aceasta fotografie, ninsoarea micsoreaza ponderea cladirilor si releva subiectul.


In anii '20 Stieglitz renunta la ideea ca fotografiile sa semene intrucatva cu pictura si abordeaza curentul "straight", in care fotografia trebuie sa vorbeasca prin propriile sale mijloace. Fotografia The Steerage marcheaza aceasta cotitura, imaginea este realizata cu camera fotografica si nu cu pensula pictorului. "Atmosfera" si efectele flou au fost inlocuite de claritatea cadrului si bogatia tonurilor de gri. Ruptura de pictorialisti este dusa si mai departe prin seria de fotografii "Equivalences", in care subiectul este complet abstract, iar generalizarea merge pana acolo incat nu se poate afla nici un fel de relatie la locul in care au fost inregistrata fiecare dintre fotografii.




Expozitii personale:
1899 Retrospective; Camera Club; New York, New York
1913 Retrospective; Gallery 291; New York, New York
1923 Alfred Stieglitz; Anderson Galleries; New York, New York
1929 Alfred Stieglitz; Metropolitan Museum of Art; New York, New York
1932 Alfred Stieglitz; An American Place; New York, New York
1935 Alfred Stieglitz; Museum of Art; Cleveland, Ohio
1944 Alfred Stieglitz 291 and After; Museum of Art; Philadelphia, Pennsylvania
1949 The Alfred Stieglitz Collection; Fisk University; Nashville, Tennessee
1955 Stieglitz and O'Keeffe: Portraits of Each Other; Limelight Gallery; New York, New York
1958 The Stieglitz Circle; National Gallery of Art, Smithsonian Institution; Washington, D.C.
1965 Alfred Stieglitz; Museum of Fine Arts; Boston, Massachusetts
1971 Alfred Stieglitz: The CameraWork Years; Art Institute of Chicago; Chicago, Illinois
1976 The 291 Years 1912 - 1917: Walkowitz and Stieglitz; Zabriskie Gallery; New York, New York
1978 Stieglitz and the Photo-Secession; New Jersey State Museum; Trenton, New Jersey
Georgia O'Keeffe by Alfred Stieglitz; Metropolitan Museum of Art; New York, New York
1992 Two Lives. O'Keeffe & Alfred Stieglitz; Phillips Collection; Washington, D.C.
1995 Alfred Stiegliz: Seen and Unseen; J. Paul Getty Museum; Los Angeles, California.


Expozitii colective:
1894 First International Salo; Photo-Club and Galerie Georges Petit; Paris
1896 Troisieme Exposition d'Art Photographique; PhotoClub; Paris
1898 The Photographic Salon; Philadelphia, Pennsylvania
1901 Photographic Salon; Dudley Gallery; London
1902 Photo-Secession; National Arts Club; New York, New York.
1904 Salon L'Effort; Galeries Modernes; Brussels, Belgian
1955 Un siecle de vision nouvelle; Galerie Mansart; Paris
1958 Masters Of Photography; Metropolitan Museum of Art; New York, New York
1959 Hundert Jahre Photographie 1839 - 1939; Museum Folkwang; Essen, Germany
1960 Sense of Abstraction; Museum of Modern Art; New York, New York
1965 Une siecle de Photographie; Musee des arts Decoratifs; Paris
1967 Photography in the 20th Century; National Gallery of Canada; Ottawa, Canada
1973 Looking At Photographs. 100 Pictures from MOMA; Museum of Modern Art; New York, New York
1974 Photography in America; Whitney Museum of American Art; New York, New York
1978 Fifty Pioneers of Modern Photography, The Collection of Alfred Stieglitz; Metropolitan Museum of Art; New York, New York
1979 Photography Rediscovered: American Photography
1900 - 1930; Whitney Museum of American Art; New York, New York
1980 Old andModern Masters of Photography; Victoria and Albert Museum; London
1984 The Making of a Collection; The Minneapolis Institute of Arts; Minneapolis, Minnesota
1985 A Moveable Feast; Witkin Gallery; New York
1986 Neuerwerbungen und Geschenke; Kunsthaus; Zurich, Switzerland
1988 One Hundred Years of Photography; Alinari; Firenze, Italy
1989 L'invention d’un regard; Musee d'Orsay; Paris L'invention d'un art; Centre Georges Pompidou; Paris
1992 Proto-Modern Photography; Museum of New Mexico; Santa Fe, New Mexico
1993 Magiciens de la lumiere; Collection Musee des Beaux-Arts du Canada, Ottawa
1997 Moments Cles; Musee de L'Elysee; Lausanne. Switzerland.
2004 Alfred Stieglitz et son cercle. New York et l'art moderne, 1905 - 1930; Musee d'Orsay; Paris si Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia; Madrid, Spain


Albume si eseuri:
The Hand of Man, 1902
The Steerage, 1907
Emmeline Stieglitz, 1909
The Terminal, 1915
Georgia O'Keeffe. A Portrait, 1917 - 1933
Dorothy True, 1919
Music: A Sequence of Ten Cloud Photographs, No.1, 1922
Equivalent, 1925
From the Shelton, Looking North, 1927
Chestnut Tree, Lake George, 1932 - 44

 


Galeria de imagini - >

 


Saptesprezece decenii de fotografie...

 


© Marian Gadea
februarie, 2012,
Foto-Magazin.ro

Bookmark and Share

Comentarii:

Simion Buia - 13 Feb 2012, ora 01:32
Felicitari domnule Gadea pentru material, este extraordinar si binevenit!

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Rumoare la Sigma »
   de Nikon
   ieri, la ora 20:12
Sony pregateste
ceva »

   de Nikon
   acum 3 zile, la ora 12:07
Procesare prin
Lightroom »

   de csr
   acum 5 zile, la ora 21:05
Zvonuri despre
obiective »

   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 11:29
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 11 zile, la ora 08:30

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127211 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate