Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Lewis Hine

Lewis Wickes Hine s-a nascut la 26 septembrie 1874 in Oshkosh (Wisconsin, SUA), unde a facut si primii ani de scoala.
Din 1892 efectueaza diferite munci manuale, pentru a se intretine, timp de sapte ani. In aceasta perioada studiaza sculptura si desenul pentru un an, la Universitatea din Chicago.


In 1901 se muta la New York si se angajeaza profesor de biologie si geografie. Incepe sa fotografieze pentru a avea material didactic. La insistentele directorului Scolii Ethical Culture Riverside, New York, Frank Manny, incepe sa studieze fotografia si fotografiaza imigrantii care debarcau la Ellis Island.


Impreuna cu elevii sai intreprinde excursii si actiuni menite sa combata rasismul si curentul anti-imigrationist, foarte puternice in clasele mai instarite din SUA.


In 1905 Hine il cunoaste pe sociologul Arthur Kellogg, un reformator social, catre care vinde cateva fotografii realizate la Ellis Island.


Lewis_Hine_a.jpg

Lewis Wickes Hine


In 1907 documenteaza fotografic studiul socilogic The Pittsburg Survey si publica fotografii despre mahalale New York-ului in revistele reformiste ale vremii.


In 1908 este angajat de National Child Labor Committee (NCLC) pentru a fotografia si documenta exploatarea muncii copiilor in SUA; Hine renunta la cariera didactica.


Lewis_Hine_1.jpg


In perioada 1908 - 1917 este director artistic la revista Charities and Commons editata de NCLC, revista redenumita ulterior The Survey.


In 1909 publica "Factory Boy, Glassworks" una dintre cele mai influente lucrari fotografice ale tuturor timpurilor, unde demasca exploatarea copiilor de catre industriasi.


Lewis_Hine_2.jpg


In 1912 isi deschide un studio fotografic in New York, pe frontispiciul caruia statea inscris: "Social Photography by Lewis W. Hine".


Pana in 1917 Hine calatoreste zeci de mii de km. in estul si sudul SUA, fotografiind in special copii exploatati in mine, mori, fabrici, ateliere, agricultura, etc. In acea perioada copiii munceau 10 pana la 14 ore pe zi, sase zile pe saptamana, pentru salarii de mizerie.


Fotografiile sale au fost publicate in diferite reviste, au fost proiectate la conferinte si au facut lobby pe langa Congresul SUA, care a redactat prima lege care reglementa exploatarea prin munca a copiilor.


Lewis_Hine_3.jpg


In 1918 Hine paraseste NCLC, care, datorita succesului legislativ deja obtinut printre altele, si cu fotografiile lui Hine, ii redusesera mult salariul. Se angajeaza la Crucea Rosie Americana si documenteaza urmarile Primului Razboi Mondial in Franta, Grecia si in Balcani. In acelasi an organizeaza o expozitie de fotografie la American Red Cross Museum.


Dupa 1919 Hine nu a mai fost angajat permanent, lucrind freelancer, de exeplu pentru a documenta programele de sanatate sponsorizate de Crucea Rosie in mediul rural. Se autodenumeste: "fotograf interpretativ", asociind imaginii, un text explicativ. In urmatoarea perioada a organizat expozitii, printre care Interpretation of Social and Industrial Conditions Here and Abroad, 1920, New York, a fotografiat pentru diferite comenzi, unele publicitare, si a trait din veniturile de freelancer.


Lewis_Hine_4.jpg


In 1924 primeste distinctia Awarded Art Directors Club of New York.


In 1930 este angajat sa documenteze constructia Empire State Builing.


Lewis_Hine_5.jpg


In 1932 publica lucrarea "Men at Work", care s-a bucurat de un mare succes.


In 1933 la Targul International de la Chicago, expune un portofoliu de fotografii, preponderent cu muncitori din fabricile de textile, publicat mai tarziu in albumul "Through the Loom".


In 1933 Tennessee Valley Authority il angajeaza sa documenteze un proiect in Alabama, dar il abandoneaza deoarece fotografiile incepusera sa fie publicate fara sa afiseze numele autorului.


Din 1938 Hine nu mai castiga mai nimic din fotografie si trece prin mari dificultati financiare.
In ultimii ani ai vietii, Hine face in doua randuri cereri pentru burse Guggenheim dar este refuzat, fiind considerat "depasit".


Desi financiar Hine o ducea tot mai greu, opera sa este tot mai apreciata. In 1939, Paul Kellogg, Berenice Abbott, Steiglitz si Paul Strand organizeaza o retrosepctiva la Riverside Museum.


Inceteaza din viata la 4 noiembrie 1940, langa New York.


Dupa moartea artistului, fiul sau, Corydon doneaza arhiva de fotografii catre The Photo League. Dupa dizolvarea asociatiei The Photo League, se propune ca arhiva sa fie donata catre MOMA (Museum of Modern Art) dar propunerea este refuzata de muzeu. In cele din urma, arhiva ajunge la George Eastman House.

 


* * *

 


Una din figurile monumentale ale fotografiei primei parti a secolului XX a fost Lewis Wickes Hine. Hine aborda fotografia prin prisma ideilor sale despre societate si educatie, inspirate din Miscarea Progresista, al carui exponent a fost si John Dewey, profesor lui Hine la Universitatea din Chicago, si dupa preceptele desprinse din studiile de sociologie, la Universitatea Columbia, in 1907.




Hine isi prezenta fotografiile in reviste in secvente bine alese, constituind astfel bazele fotojurnalismului. Prin talent si educatie, Hine avea idei mult mai sofisticate despre arta moderna decat contemporanii sai, inclusiv decat Alfred Steiglitz, care considera fotografia doar ca documente ale realitatii. Dimpotriva, Hine imbina aspectele fotografice, de reproducere mecanica a realitatii cu aspecte sociale, indrumind privitorul sa vada dincolo de un simplu cadru.




Desi fotografiile sale sunt facute in context industrial, de la primul (Ellis Island) pana la ultimul sau proiect (Empire State Building), Hine se concentreaza pe aspectele sociale, pe omul sau pe grupul de oameni ilustrat in imagini, intr-un context social. Hine a realizat, ceea ce el a numit "fotografie sociala", tematica inglobata ulterior in curentul "documentar".


Unul dintre cei mai renumiti discipoli ai lui Hine a fost Paul Strand, student la Ethical Culture Fieldston School si participant la clubul fotografic pe care Hine l-a condus la aceasta scoala. Din pacate, ideile socialiste ale lui Strand au erodat influentele progresiste ale scolii, atat din interior cat si din exterior.


Expozitii personale si retrospective:
1920 Interpretation of Social and Industrial Conditions Here and Abroad; Civic Arts Club and National Arts Club, New York, New York Woman's Club, Hastings-on-Hudson, New York
1931 Yonkers Museum, Yonkers, New York<
1939 Riverside Museum, New York, New York, itinerata la DesMoines Fine Arts Association Gallery, DesMoines, Iowa si New York State Museum, Albany, New York
1967 Lewis W. Hine: A Traveling Exhibition; George Eastman House, Rochester, New York
1969 Lewis W. Hine: A Concerned Photographer; Riverside Museum, New York, New York
1972 Stanford UniversityMuseum of Art, Stanford, California
1973 Witkin Gallery, New York, New York Lunn Gallery, Washington, D.C.
1977 Lewis Hine, 1874 - 1940: A Retrospective of the Photographer; The Brooklyn Museum of Art, Brooklyn, New York
1999 Lewis Wickes Hine: The Final Years; The Brooklyn Museum of Art, Brooklyn, New York
2000 Let Children Be Children, LewisWickes Hine's Crusade Against Child Labor; Lore Degenstein Gallery, Susquehanna University, Selinsgrove, Pennsylvania, si The InternationalMuseum of Photography, George Eastman House, Rochester, New York


Albume personale si colaborari:
Young Russian Jewess, Ellis Island, 1905
Spinner Girl (or Cotton-Mill Worker), circa 1908
Factory Boy, Glassworks, 1909
Doffer Family, Mrs. A. J. Young and her Nine Children, Tifton, Georgia, January, 1909
Italian Immigrant, East Side New York City, 1910
Breaker Boys in Coal Chute, South Pittson, Pennsylvania, January 1911
River Boy, Beaumont, Texas, November, 1913
Power House Mechanic, 1920
Child Picking Cotton, 1929
Steamfitter, 1921
Men At Work, 1932

 



Galeria de imagini - >

 


Saptesprezece decenii de fotografie...

 




© Marian Gadea
ianuarie 2013
Foto-Magazin.ro

 

Bookmark and Share

Comentarii:

Sorin Frasina - 14 Jan 2013, ora 17:52
Felicitari pentru prezentare. Ca de obicei - foarte bine documentat articolul .

Raoul M. Septilici - 17 Jan 2013, ora 13:47
Excelent articol.

cosmin munteanu - 19 Jan 2013, ora 12:27
In galerie apare si celebra fotografie cu muncitori la constructia de "zgarie-nori" care apartine lui C.Ebbets ;-) http://en.wikipedia.org/wiki/Lunchtime_atop_a_Skyscraper http://www.szellemkeponline.hu/blogok/lewis-hine/

Calin-Stefan Ragalie - 19 Jan 2013, ora 18:33
Multumim pentru semnalare. Nu se stie cu precizie cui apartine respectiva fotografie, am scos-o.

Andrei Vasilescu - 01 May 2013, ora 20:52
Frumoasa prezentare, bravo!

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   ieri, la ora 09:52
Zvonuri despre
obiective »

   de Nikon
   acum 5 zile, la ora 14:14
Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   acum 11 zile, la ora 07:24
Bancuri fara
fotografi »

   de Dorian
   acum 12 zile, la ora 18:37
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de csr
   acum 12 zile, la ora 13:33

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127147 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate