Flash

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Simpozion Noritsu 2006

Sambata 18 martie, in Bucuresti, la Centrul de Conferinte al ROMEXPO - Sala Titulescu, s-a desfasurat simpozionul dedicat fotografiei, organizat de DAFOTO S.R.L si NORITSU DEUTSCHLAND GmbH, impreuna cu partenerii: MGT EDUCATIONAL - OLYMPUS si 3G International.

Lucrarile simpozionului au fost deschise de dl. Gabriel Iordache, director Dafoto S.R.L. In cuvantul sau a urat bun-venit invitatiilor si a prezentat programul de desfasurare al simpozionului.

In continuare dl. Michael Heinzel, reprezentant Noritsu Deutschland GmbH, a facut o trecere in revista a situatiei actuale pe piata de fotografie europeana, cu numeroase referiri la piata romaneasca.

In 2005, firma Agfa a dat faliment. Operatiunile de service ale echipementelor existente pe piata au fost preluate de firma A&O si au devenit totodata mai scumpe, cu pana la 400 %. Compania Zaal a preluat minilaburile si componentele neasamblate Agfa, aflate in depozite si ofera produse second-hand si reconditionate.

Inceputul anului 2006 a fost marcat de o noua retragere din domeniul fotografic: compania Konica Minolta Photo Imaging Inc., care a anuntat ca renunta la productia de aparate foto, pelicula fotosensibila si minilaburi, datorita unor pierderi in anul fiscal 2004 de circa 9,1 miliarde yeni. Cercetarea si dezvoltarea de aparate D-SLR va fi transferata catre Sony, care va pune pe piata o camera foto D-SLR proprie dar compatibila cu montura Maxxum/Dynax si va asigura service-ul pentru aparatele KM, incepind cu 31 martie 2006.
Productia de film color si hartie color va scadea treptat si va inceta la 31 martie 2007 urmand sa fie preluata de Tetenal Germania. Productia de minilaburi va inceta la 31 martie 2006, iar service-ul va fi transferat catre Noritsu.

La randul sau Fuji a anuntat in urma doar cu cateva zile, ca a reorientat compartimentul dezvoltare - cercetare, de la fotografie la aparatura medicala. Cercetarea in domeniul foto a fost transferata catre Noritsu, care va prelua, in anul 2007 si productia si service-ul pentru minilaburi.

In ultima perioada, HP a pus un foarte mare accent pe dezvoltarea si promovarea sistemelor foto integrate: aparat foto digital + imprimanta foto, pentru ca utilizatorul sa poata obtine simplu si rapid fotografii in mediul casnic dar si a kiosk-urilor foto, care au o utilizare simpla si intuitiva.

Piata camerelor foto digitale a cunoscut o evolutie interesanta. Daca in 2003 s-au vandut aprox. 50 milioane camere (cu 64% mai mult decat in 2002), cresterea in anii urmatori a fost mai temperata. In 2004 s-au vandut 77 milioane unitati, adica 50 % mai mult fata de 2003 si in 2005: 96 milioane unitati vandute, ceea ce reprezinta o crestere de doar 25 % fata de 2004. Vanzarile au crescut mai mult in Europa de Vest si mai putin in Japonia. Piata est-europeana cunoaste o intarziere de 2 pana la 4 ani comparativ cu cea vest-europeana. Daca in 2001 piata Europei de Est reprezenta doar 3 %, in 2005 a crescut si detine 13% din totalul vanzarilor de aparate foto digitale. In aceasta perioada, vanzarile de aparate foto clasice, cu pelicula argentica, a scazut permanent. In anul 2005, in Germania, sub 10 % din unitatile vandute au fost constituite de aparatele foto argentice, si acestea in marea majoritate ca aparate foto de unica folosinta,foarte ieftine.
De cativa ani, procesul foto argentic are inca un competitor: fototelefonul mobil. Primele modele au aparut in 2002 si in cateva luni vanzarile au ajuns la aproape 7 % din totalul unitatilor vandute, gratie ofertelor speciale ale principalilor operatori de pe piata de telefonie mobila: fototelefon mobil oferit la abonament la pretul de 1 euro! Treptat, fototelefonul mobil a cucerit felii tot mai mari din piata, astfel ca in 2005 peste 90 % din telefoanele mobile vandute posedau si camera foto digitala. In Romania se estimeaza ca din cele 12 milioane telefoane mobile care se vor afla in uz, 50 % vor poseda si camera foto, cu procentaje chiar si mai mari la utilizatorii adolescenti si tineri.
Dar fototelefonul mobil este un competitor redutabil si pentru camerele foto digitale! Astfel, in Europa, cu ocazia Sarbatorilor de Iarna 2003, numarul de unitati fototelefoane vandute l-a egalat pe cel al camerelor foto digitale, pentru ca, in perioada similara din 2005, telefoanele mobile cu camera foto sa se vanda de doua ori mai bine decat camerele foto digitale! Deja segmentul de piata al camerelor foto digitale de 2 si 3 MPx a fost acaparat aproape integral de fototelefoanele mobile. Compartimentele de cercetare si
dezvoltare ale producatorilor aduc la vanzare unitati tot mai complexe: aparat foto, organiser, palmtop, conexiune la Internet tip wireless, mp3-player, mini-TV si, desigur, telefon mobil.

In continuare, dl. Michael Heinzel a prezentat rezultatele unui sondaj in randul utilizatorilor de dispozitive foto digitale, efectuat in Europa in anul 2005. Studiul a relevat trei profiluri de utilizatori:
- fotograful ocazional - care doreste un aparat simplu de utilizat, si nu se complica cu ultimele tehnologii sau productii software;
- fotograful amator pasionat - dornic de cunoasterea si posesia noilor tehnologii, vrea sa obtina fotografii de buna calitate, cu care sa-si impresioneze cunostintele si prietenii; 60% dintre pasionati sunt de sex masculin!
- fotografii profesionisti - urmaresc calitatea cat mai buna a fotografiilor, indiferent de pretul echipamentului.

Analiza criteriilor care au stat la baza deciziei in achizitionarea unui anumit model a relevat urmatoarele:
- 72% din cumparatori isi doresc cat mai multi megapixeli pe aparatul lor,
- 59% sunt interesati de pret
- 56% au solicitat modele cu zoom optic
- 50% au acordat atentie modului de alimentare cu energie
- 50% s-au orientat dupa design si dimensiuni.
- majoritatea unitatilor au fost achizitionate din marile magazine de tip supermarket.

Urmatoarea sectiune a sondajului s-a referit la genul de fotografii practicat de utilizatori:
- 78% - fotografii de concediu
- 60% - fotografiile la aniversari
- 50% - fotografii cu prietenii si la petreceri.

Investigind comportamentul utilizatorilor fata de imaginile digitale realizate, s-a constatat ca peste 80% dintre fotografii sunt sterse direct in camera, inca inainte de a fi imprimate.
Imprimarea fotografiilor poate fi astazi realizata acasa, pe o imprimanta jet color, la un minilab din apropiere sau prin trimitere pe Internet si livrare la domiciliu dupa cateva zile.
Imprimarea la domiciliu este preferata de utilizatori deoarece ofera rapid si comod rezultatele dorite, dar in mediul casnic se imprima putine pimagini. Doar 10% din printuri sunt realizate pe imprimantele de acasa.
Imprimarea de fotografii la minilaburi este preferata de cei care doresc calitate ridicata, au de realizat fotografii importante sau un numar mai mare de poze si pe care vor sa le pastreze un timp mai lung
in albumele lor.
In Germania, in anul 2003, 12 % dintre comenzile sosite la minilaburi reprezentau fotografii realizate digital si cuprindeau in medie 60 poze / comanda. In 2005, fotografiile digitale au crescut atat ca pondere (31 %) cat si ca volum (99 poze / comanda). Se estimeaza ca in anul 2006, piata romaneasca se va incadra in urmatorii parametrii:
- 12 milioane de utilizatori de telefon mobil, din care jumatate cu fotocamera
- 8 milioane de utilizatori de Internet
- 6 milioane de posesori de calculator la domiciliu
- 1 milion de posesori de camera foto digitala.

In incheierea prelegerii sale, dl. Michael Heinzel a propus cateva directii de urmat pentru operatorii romani de minilaburi, pentru a capta interesul acestui enorm numar de fotografi, potentiali clienti:
- trecerea de la echipamentul analogic la cel digital
- oferte speciale pentru imprimarea de fotografii realizate cu fototelefoanele mobile
- oferte de servicii prin internet
- investitii in publicitate pentru mediatizarea serviciilor oferite.

Al doilea conferentiar al simpozionului, dl. Gabriel Iordache a prezentat noile tehnologii implementate de Noritsu: I-beam si SD, ca si ofertele si promotiile firmei Dafoto. Printre aceste oferte mentionam: Noritsu QSS 3201 (full-digital, 3 PM, tehnologie laser noua, auto 135 / APS neg. mask, 900 fotografii/ora, 9x13 cm pana la 30x45 cm, statie digitala, softuri ICE, "red eye removal", "mutiframe print creation", "card calendar creation"), Noritsu QSS 3300i (full-digital, 2 PM, tehnologie iBeam, scanner film, auto 135/APS neg. mask, 750 fotografii/ora, 9x13 cm pana la 20x30 cm), kiosk-ul OK Picture Maker, statiile digitale CT-2MD, imprimanta digitala IP-64, terminalul Bravo II (CD-writer si imprimanta pentru CD-uri).

Dupa pauza de pranz, dl. Bogdan Ionitoiu, MGT Educational - Olympus, a prezentat noile tehnologii utilizate de Olympus la camerele sale digitale de tip D-SLR, cu accent pe modelul vedeta: Olympus E-330.

In ultima parte a simpozionului s-au desfasurat demonstratii cu echipamentele puse la dispozitie de Dafoto si de MGT-Educational.

Calin-Stefan Ragalie
martie, 2006
© fotomagazin.ro
Bookmark and Share

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

"Moskva"
5 »

   de csr
   acum 2 zile, la ora 14:14
Sony pregateste
ceva »

   de Ancuta
   acum 3 zile, la ora 19:29
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   acum 5 zile, la ora 12:53
Izvorul luminii »
   de elerum
   acum 7 zile, la ora 09:34
Adobe CC »
   de Dorian
   acum 8 zile, la ora 14:14

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127229 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate