Flash

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Epson Romania

Fotografii profesionisti din Germania, tara in care eu lucrez si locuiesc, folosesc un workflow complet, pentru a garanta calitatea lucrarilor. Astfel, ei nu numai ca fotografiaza, ci isi prelucreaza imaginea pe un monitor de calitate, calibrat (aici dezinformarea este enorma, deoarece multi fotografi profesionisti nu stiu ca numai cateva monitoare, extrem de scumpe, dar si excelente calitativ, pot fi cu adevarat calibrate), apoi printeaza lucrarea pe o imprimanta, si aceasta calibrata cu acribie, in functie de tipul hartiei folosite, oferind abia la sfarsitul acestui "lant", produsul pentru care au fost angajati. Astazi ne vom opri asupra imprimantei folosite de acesti fotografi "simpli", nici macar agentii, care nu doresc sa lase la voia intamplarii conceptul fotografic, oferind un produs finit perfect.


In acest sens, in Germania, dar si in alte tari, imprimanta cea mai populara care sta in studioul fotografului este marca Epson, gama profesionala, desigur. Am antamat o prima discutie cu domnul Andreas Stephan, managerul de la Epson Deutchland, care insa, amabil, m-a trimis la omologii din Bucuresti.


Iata-ma ajuns aici, intr-un placut birou de business, la Ciprian Baranga.



CiprianBaranga.jpg


1. Nu stiam ca existati pe piata romaneasca. Auzisem de HP, dar de dumneavoastra abia in Germania am aflat. De cand sunteti in Romania? Ce produse comercializati, in general?


Epson este prezent in Romania de mai bine de 13 ani prin intermediul partenerilor, dar pasul cel mare catre un birou local de reprezentare a fost facut spre sfarsitul anului 2006, mai exact pe data de 10 octombrie 2006. A fost o evolutie naturala a companiei Epson catre tarile din Europa de Est, dupa ce in urma cu o scurta perioada de timp a fost inaugurata filiala din Ungaria.
Epson comercializeaza in Romania produse din gama "Imaging and Printing". Stiu ca suna elaborat si am facut aceasta precizare de la inceput pentru ca Epson produce si echipamente de automatizare, roboti si alte produse cu tehnologii de varf.


2. As dori sa aflu ce oferiti fotografului profesionist din Romania?


Avem in acest moment o larga recunoastere in randul profesionistilor din multe tari ale lumii. In acelasi timp, suntem cat se poate de constienti de faptul ca, in lipsa unei oferte constante pentru profesionistii din Romania, nu putem avea aceeasi pozitie in piata locala.
Odata cu deschiderea reprezentantei de la Bucuresti, avem posibilitatea de a importa si alte game de produse in afara de cele traditionale, iar una dintre aceste game noi este chiar aceea adresata utilizatorilor avansati sau profesionisti. Mai mult, ne propunem implementarea unor concepte de tip solutie pentru multe dintre liniile de produs care inglobeaza necesitati suplimentare, prin intermediul companiilor partenere.


Gama actuala pentru utilizatorii profesionisti include:
- imprimante foto cu 7 si 9 culori cu cerneala UltraChrom Hi-Gloss, cum sunt Epson Stylus Photo R800 si R1800 , cu cerneala UltraChrome K3 de format A3 - Stylus Photo R2400, respectiv format A2 - Stylus Pro 3800 si Stylus Pro 4800, de format A1 Stylus Pro 7800 si de format B0+ Stylus Pro 9800
- photo viewer, cu modelele P3000 de 40 GB de si P5000 de 80GB cu ecran de 4"
- scannere Perfection V700 Photo si Perfection V750 Pro de format A4 cu scanare de film si aplicatii de restaurare
- aplicatii: Stylus RIP 3.0 Profesional, PageProofer EX sau AlbumMaker
- medii Photo si Fine Art de dimensiuni de la 10x10 pana la A3+, matte, archival matte, watercolor, velvet


3. Care sunt diferentele, avantajele si dezavantajele unui produs sau altul?


In primul rand, in momentul in care dorim sa achizitionam o imprimanta sau orice alt echipament, trebuie sa luam in calcul dimensiunea necesitatilor sau a business-ului nostru, dar si previziunile de dezvoltare pentru urmatorii ani.
Avantajul competitiv vine in acest moment din istoria comuna alaturi de fotograful profesionist.
Mai jos, avem o scurta descriere a doua game de produse interesante pentru profesionisti: imprimante si photo viewer.


Imprimante
Stylus Photo R800 este, in acceptiunea noastra, prima imprimanta de luat in considerare pentru un utilizator avansat si noi spunem ca este imprimanta care face din trecerea la digital pentru obtinerea fotografiei, o alternativa la procesarea foto traditionala. Foloseste o cerneala UltraChrome Hi-Gloss cu o rezistenta de pana la 80 de ani, format maxim A4, rezolutie 5760 x 1440, 7 cartuse de culoare si Gloss Optimizer.



Epson%20Stylus%20PHOTO%20R800.jpg


"Avantajos" este definitia foarte bine data de dimensiunea picaturii de cerneala, incepand de la 1,5 pl (picolitri) si ajungand pana la 20 pl. Este de mentionat, pentru acei utilizatori care ofera imaginile pe CD/DVD, faptul ca imprimanta printeaza si pe CD/DVD prin intermediul unui suport suplimentar livrat in pachetul ei. Viteza pentru un A4 foto (pe mostra "bike image") este de 68 de secunde.
R1800 aduce in plus un format mai mare, respectiv A3 si diferenta este clara din acest punct de vedere.
In functie de necesar, se poate merge pe una dintre variante, A4 sau A3, R800 avand un pret in jurul a 1200 RON, in timp ce R1800 este in jurul a 2000 de RON.
R800 si R1800 fac parte din gama de imprimante care in multe tari, aici as da doar exemplul fotografilor din Marea Britanie, ocupa locul 1 ca alegere de mai multi ani.


Urmatorul nivel este dat de imprimantele cu cerneala UltraChrome K3 care isi gasesc utilitatea in studiourile foto si proofing de prepress.
Mi-as permite sa fac o paranteza si sa va spun ca cerneala UltraChrome K3 este cea mai premiata si apreciata cerneala de catre fotografii profesionisti din intreaga lume.
Stylus Photo R2400 este modelul de intrare in gama cu un format maxim al hartiei A3 si dimensiunea picaturii de cerneala de 3 picolitri. Stylus Pro 3800 are format A2 asemenea modelului Pro 4800 care are o viteza pana la 12mp/ora, cel de-al doilea model avand un TCO mai bun si posibilitatea dotarii cu cartuse de volume crescute (110 ml sau 220ml fata de 80 ml la 3800).



Epson%20Stylus%20PHOTO%20R800.jpg


Stylus Pro 7800 si 9800 sunt modele de format A1 si B0+ adresate unor necesitati specifice pentru imprimare color sau A/N si pentru proofing remote. Preturile pentru aceste echipamente trec de 6000 de euro.


Toate beneficiaza de medii multiple, de la hartii foto speciale la role cu dispozitive de taiere si alte accesorii necesare derularii unui proces complet de imprimare de mare volum.


Photo viewer
Functiile lui sunt de mare ajutor pentru multi dintre utilizatori, pe langa stocare si o previzualizare a imaginilor pe un ecran de 4" cu o definitie de 640 x 480 puncte pe TFT Low Temperature Poly-Silicon, in 4 culori (noutate) pe o gama apropiata de Adobe RGB (88%).



Epson%20P5000.jpg


Ambele modele din gama curenta, lansate la finele anului trecut, P3000 si P5000, vin cu un ecran mai mare comparativ cu P2000 (foarte folosit in acest moment in randul fotografilor), cu formate suplimentare recunoscute pentru fisiere multimedia. P5000 are o capacitate de 80GB (4500 fisiere in format RAW) si este mai degraba recomandat utilizatorilor profesionisti, in timp ce P3000 cu 40GB este de recomandat mai degraba utilizatorilor medii spre avansat, dar si pentru fotografii de vacanta. Preturile celor doua sunt de aproximativ 1700 si 2400 RON (TVA inclus).


4. Ce tip de cerneala folosesc imprimantele amintite?


Pentru a se constitui intr-o solutie de nivel profesional, aceasta trebuie sa indeplineasca patru cerinte: sa existe o tehnologie de imprimare bine pusa la punct, un driver pe masura, o cerneala si un mediu de printare dezvoltate special pentru job-ul pe care il au de indeplinit.
Revenind la cerneala folosita de echipamentele Epson, echipamentele mentionate anterior folosesc UltraChrome Hi-Gloss si UltraChrome K3. Denumirea K3 vine de la folosirea a trei cartuse de negru, fiecare dintre aceste cartuse avand o saturatie diferita de negru (Black 100%, Light Black-50% si Light Light Black-17%). Prin folosirea celor trei cartuse de negru, cu densitati diferite, s-a redus aproape pana la eliminare efectul de metamerism si s-a imbunatatit considerabil obtinerea unui numar foarte mare de tonuri de gri si, implicit, rezultatul final.
Diferenta este pregnant vizibila in cazul fotografiei alb-negru. La acestea, se adauga uscarea foarte rapida (0.01s) si durabilitatea in timp de 75 de ani pentru imaginile color si de 100 de ani pentru cele alb-negru, rezistenta la factori externi, acoperirea glossy pentru imagini impecabile si un gamut extins.


5. Deseori aud ca produsele straine de pe piata romaneasca, fie ca e vorba de cafea, detergent de rufe sau sampon, sunt fabricate la o calitate mult inferioara fata de aceleasi branduri care se comercializeaza in strainatate. As indrazni sa va intreb, in acest sens, daca si cerneala folosita la Epson e mai... altfel, decat cea de la "mama ei"? Dar mai scumpa? Dati-mi, va rog, exemple concrete: cat costa cerneala in Germania si cat in Romania, cu TVA sau fara?


Sunt multe povesti in jurul produselor din IT in general, dar, asa cum in unele dintre ele poate exista o urma de adevar, in acest caz este lipsita de valabilitate. Epson este o companie cu peste 100.000 de angajati la nivel global, cu facilitati de productie in multe tari ale lumii. Ceea ce este insa unic, este sistemul de management al calitatii, ceea ce face din multe companii japoneze repere nu numai in segmentul IT dar si in industria electronica sau auto. Multe dintre echipamente se produc doar pe anumite linii de productie pentru toate tarile din lume si toate au acelasi nivel al calitatii subansamblelor si al rezultatului final. In plus, un proces de fabricatie pe linii automatizate aduce costuri mult prea mari pentru gestionarea unor seturi de componente diferite in raport cu posibilul castig ce ar decurge.


Uneori, exista modele destinate unor tari cu necesitati specifice, fie in materie de dotare, fie pentru respectarea anumitor reglementari fara ca acest lucru sa insemne altceva decat ca unele functii sau module sunt eliminate sau adaugate, dar, in acest caz, ele sunt deja alte produse, la preturi diferite. Pentru Romania, in mod specific, nu avem modele dedicate, iar modelele ce se gasesc pe piata locala sunt identice in performante si fiabilitate cu acelea din toate tarile UE.


Ca sa dam cateva exemple, vreau sa va spun ca o imprimanta Stylus Photo R1800 are un pret de aproximativ 500 euro in Romania si acesta este pretul la care o puteti gasi in tarile din Europa. Un alt exemplu, ca sa revenim la cerneala, vine din zona produselor din gama normala, de utilizatori cu cerinte de imprimare reduse, unde, spre exemplu, pretul unui cartus (al unei culori) pentru cerneala Claria, nou introdusa de Epson la Photokina in 2006 (cu rezistenta in timp de pana la 200 de ani), are un pret identic in toata Europa de 9,99 euro, cu TVA inclus (in mod evident, pret rotunjit).


6. Ce garantii oferiti pentru buna functionare a imprimantelor? Cati ani si cum procedati la defectarea, chiar si usoara, a unei imprimante care trebuie sa functioneze "imediat" si constant? O schimbati "pe loc", sau in "24 de ore" ori o trimiteti la reparat fara sa oferiti in schimb nici o "satisfactie" posesorului imprimantei Epson?


Termenul de garantie minim este impus de legislatia fiecarei tari, iar in Romania, aceasta este de 12 luni de la achizitionarea echipamentului. Dar acest termen nu este problematic in cazul echipamentelor noastre, in conditiile unei utilizari corecte a produselor. In plus, fiabilitatea produselor noastre este cunoscuta in industrie si este certificata de implementarea unui sistem al calitatii, six sigma.
Apar unele probleme in special in zona produselor de masa, unde poate exista o utilizare neadecvata, de exemplu folosirea de cerneluri neoriginale care duc la deteriorarea componentelor imprimantelor. In zona produselor cu utilizare in regim profesional, nu apar astfel de probleme si aceasta pentru ca un utilizator constient evalueaza riscurile la care isi expune produsul in mometul in care se gandeste sa foloseasca solutii neconforme. Nici un client nu va ierta unei companii o greseala aparuta dintr-o asemenea eroare si, in acelasi timp, rezultatele difera intr-o industrie atat de complexa.
In zona echipamentelor destinate profesionistilor, optiunile de cumparare cu pachete de intretinere "on site" sau cu garantie extinsa de 2 sau 3 ani, sunt un mod din ce in ce mai utilizat.
Legat de modalitatea de reparare a posibilelor defecte, acestea sunt tratate prin intermediul retelei de service si servicii dezvoltate la nivel national, care detine abilitatile repunerii in functiune a echipamentelor. Dotarea cu piese de schimb le permite remedierea imediata a acestora si returnarea produsului in termenul minim, care poate insemna in unele cazuri si 24 de ore. Exista si varianta inlocuirii echipamentului in cazul in care se constata un defect la livrare sau achizitie, in conditiile procedurilor de service. Pentru cazurile extreme in care echipamentul este diagnosticat cu un defect mai putin uzual, acesta este trimis la service-ul european care se afla in Germania, urmand ca posesorul sa primeasca o compensare in masura in care perioada de reparare depaseste termenul legal.


7. Ce alte produse necesare imprimantei mai comercializati? Ma gandesc la aparatul de calibrare a imprimantei, la diferite soft-uri si rip-uri, la hartie pe rola si la "bucata", la cerneala? Iar aceste produse le aveti permanent pe stoc? Daca nu, cat se asteapta? Sunt livrate la domiciliu sau cumparate la...? Chiar asa, unde?


Pentru realizarea unui CMS (sistem de management al culorii) care sa ofere un rezultat previzibil si constant, fie ca vorbim despre un sistem inchis sau despre unul deschis, avem nevoie de o calibrare a echipamentelor pe intregul lant de procesare. In acest sens, avem nevoie de o calibrare a echipamentelor de intrare, a monitorului si echipamentului de imprimare. Nu trebuie uitat faptul ca, in timp, unele dintre caracteristicile echipamentelor se schimba, cum este in cazul monitoarelor fenomenul de imbatranire. In toate cazurile, este recomandata o calibrare hardware care aduce un nivel superior de calitate al calibrarii. Prin calibrare, ne asiguram de faptul ca spatiile de culoare se suprapun pe lantul de procesare.
Este bine de stiut faptul ca imprimantele Epson din gama PRO (profesional) nu au nevoie de calibrare de fiecare data cand se schimba consumabilele.


La introducerea unui nou model, Epson actioneaza in paralel cu dezvoltarea si producerea de software din acest domeniu pentru dezvoltarea de profile, altele decat cele care vin standard in echiparea imprimantei.
Rezultatul final obtinut la imprimarea unei imagini cu un printer din gama PRO cu 8 culori, cu ajutorul acestor optimizari pentru software-ul de rasterizare, este vizibil de catre oricare dintre utilizatori, fie ei si mai putin specialisti. Sunt dezvoltate parteneriate cu GMG, Gretag sau ColorGate.
In plus, Epson ofera aplicatii proprii, Stylus RIP 3.0 Profesional sau PageProofer EX, care ajuta la obtinerea unor rezultate superioare in procesul de imprimare.


Legat de consumabile, hartie pe rola, hartii speciale sau cerneala, avem in vedere permanent pastrarea unui nivel de stoc echilibrat astfel incat sa avem posibilitatea alimentarii in mod continuu a clientilor care exploateaza echipamente Epson din gama profesionala. Exista si posibilitatea comandarii de repere care, in mod uzual, nu fac parte din oferta curenta.
La nivelul tarii, avem o serie de companii importante ca parteneri, care ofera, pe langa livrare la sediu/domiciliu, o serie de alte servicii curente precum finantare, consultanta pentru dimensionarea solutiei.
Pentru zona de echipamente profesionale, pot numi Expert Service IT, C&D, Grup Transilvae, MonsMedius si Grup PIN.


8. Deseori problema majora a imprimantelor care sunt folosite sporadic consta in uscarea cernelei, ducand la inutilitatea si inuzabilitatea intregului cartus de cerneala, care trebuie aruncat, inlocuit. Care este cauza acestei intristatoare si enervante situatii? Si, mai ales: cine raspunde pentru aceste greseli de productie, in definitiv? Cum poate fi tras la raspundere producatorul? Cum poate fi reparata aceasta situatie? Aveti o reteta "de casa"?


In urma cu ani, aparea acest inconvenient la unele dintre produsele existente pe piata din partea tuturor producatorilor. In cazul nostru, la acest moment, nu avem asemenea cazuri, modelele actuale avand mecanisme foarte sofisticate de gestionare a picaturilor si a recipientilor de cerneala. Mai mult, exista tehnologii care au ca scop pastrarea cernelei in cele mai bune conditii prin intermediul unor cip-uri dedicate ceea ce face ca o imprimanta nefolosita pentru o perioada indelungata sa nu aduca nici un fel de probleme la repornirea ei. Revin la o idee anterioara si anume aceea ca toate acestea se aplica utilizarii corecte a imprimantei fara cerneluri substituente.


9. Aveti promotii? Faceti work-shopuri? Unde, cand si cum va prezentati imprimantele? Aveti un site web functional, care sa acopere toate intrebarile in domeniul despre care vorbim? Oferiti, la cumpararea unei imprimante, si un curs de initiere in folosirea ei, data fiind insemnatatea manevrabilitatii la o calitate maxima?


Deschiderea biroului local de la finele anului trecut a venit in directia apropierii de clienti si a cresterii suportului acordat acestora.
O dezvoltare ulterioara va consta in organizarea unor sesiuni dedicate exclusiv categoriilor de utilizatori profesionisti, prin invitarea unor utilizatori avansati pe game de produse specifice, in vederea unor demonstratii si seminarii atat direct, cat si prin intermediul partenerilor, iar primul dintre ele intentionam sa il organizam in aceasta primavara. Vom reveni cu un mesaj de informare cu privire la data exacta.
Vreau sa inchei prin lansarea unei invitatii adresate acelora care au in plan achizitia unor echipamente si care vor sa incerce testarea in conditii specifice procesului pe care il desfasoara, la sediul nostru din Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr.45.




EPSON Deutschland GmbH, Sucursala Romania
Strada Tudor Vladimirescu nr. 45, Etaj 1, Sector 5,
Tel: +40 21 402 50 22
Fax: +40 21 402 5020
050881 Bucuresti
www.epson.ro



Simion Buia
aprilie, 2007
© Fotomagazin.ro

Bookmark and Share

Comentarii:

Popescu Cezar - 29 Jul 2007, ora 03:36
degeaba au deschis reprezentanta: am cautat aproape o luna de zile sa cumpar un pachet de hirtie a3+ archival matte. intr-un final am gasit un asa zis partener epson care mi-a spus ca imi aduce hirtia in 30 de zile de la plata avansului. mi-au venit dracii si am cumparat din germania, de la hahnemuhle: in 4 zile aveam hirtia la oficiul postal. plus ca situ epson.ro nu e deloc localizat (iar ma apuca dracii).

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Izvorul luminii »
   de elerum
   ieri, la ora 09:34
Adobe CC »
   de Dorian
   acum 2 zile, la ora 14:14
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Dorian
   acum 4 zile, la ora 18:47
Leica pregateste
ceva »

   de montecarlo
   acum 6 zile, la ora 20:05
Sony pregateste
ceva »

   de Dorian
   acum 6 zile, la ora 11:40

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127225 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate