Tutorial

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Simularea efectului Orton in fotografia digitala

Fotograful american Michael Orton a pus la punct un procedeu fotografic prin care suprapunea doua diapozitive usor supraexpuse, ale aceluiasi subiect, primul realizat perfect clar, al doilea complet defocalizat. Imaginea rezultat era una... ca pictata, romantica si visatoare.


Un efect similar se poate obtine si pornind de la o singura imagine digitala, ce urmeaza a fi prelucrata in Adobe Photoshop.


orton_01.jpg


1. Se deschide imaginea dorita in Adobe Photoshop (CS3 sau superior) si se redenumeste din "Background" intr-un nume editabil.


orton_02.jpg


2. Se dubleaza stratul initial, tragind cu mouse-ul stratul activ peste iconita "Create new layer".


orton_03.jpg


3. Se creste luminozitatea fotografiei prin schimbarea modului de amestec a celor doua straturi in "Screen". Chiar daca pentru moment luminozitatea pare prea mare, nu o modificam.


4. Se aplatizeaza stiva de straturi pe calea "Layer > Flaten Image". Apoi se redenumeste noul strat, cu un nume la alegere, de exemplu "Clar".


orton_04.jpg


5. Se dubleaza stratul "Clar", tragind cu mouse-ul stratul activ peste iconita "Create new layer", iar noul strat se redenumeste cu un nume la alegere, de exemplu "Neclar".


6. Se converteste ultimul strat creat, in Smart Object, pe calea "Filter > Convert for Smart Filter". Aceasta transformare permite aplicarea de editari repetate, nedistructive.


orton_05.jpg


7. Asupra ultimului strat, cel pe care l-am numit "Neclar", aplicam un filtru "Blur" pe calea "Filter > Blur > Gaussian Blur", cu o valoare initiala de 50 - 75 pentru Radius.


orton_06.jpg


8. Schimbam modul de amestec al celor doua straturi in "Multiply". Imaginea se transforma in ceea ce va fi aproape imaginea finala.


9. Efectul obtinut poate fi in continuare rafinat, prin ajustarea radiusului filtrului de neclaritate gaussian si observarea modificarilor. Pastrarea acestui strat in forma Smart Object ne permite ajustarea nedistructiva a parametrului Radius, in plus sau in minus. Pentru ilustrarea acestui articol am folosit o fotografie realizata cu Panasonic DMC GH1, pus la dispozitie de F64; imaginea are 4.128 x 2.752 pixeli iar radiusul pentru filtrul Gaussian blur a fost 78. Pentru imagini de alte dimensiuni, ca si pentru alte subiecte, radiusul optim poate avea alte valori.


orton_07.jpg


10. Cand efectul ni se pare cel mai potrivit, salvam imaginea sub un nume adecvat.

 


Alte tutoriale Adobe Photoshop - >

 



Calin-Stefan Ragalie
august, 2010
© Foto-Magazin.ro

 

Bookmark and Share

Comentarii:

mihai moiceanu - 14 Aug 2010, ora 13:39
simplu si cu efect. un procedeu care aplicat cu discernamant transforma o fotografie foarte "concreta" intr-una diafana.

Ancuta T. - 14 Aug 2010, ora 14:56
Wow! Asta-i efectul!

francisc vaida - 17 Aug 2010, ora 12:59
....cautam de mult abordarea asta ....! excelent ..! simplu si la obiect ..! foarte rar am obtinut din fotografiere acest efect ..numai cind umiditatea in aer este de 90% ..ca in delta dunarii ..dimineatza ....contralumina ..toamna .! articol excelent ..!

Daniel D - 19 Aug 2010, ora 08:42
Fara sa incerc sa ma laud pot spune ca am folosit chestia asta de vreo cateva ori inca de acum 2-3 ani. O descoperisem relativ intamplator. Doar ca eu nu supra-expuneam cadrele. Intradevar e de efect. Merita incercat si pe portrete!

emil gheorghe - 20 Aug 2010, ora 09:04
Va multumesc frumos pentru toate tutorialele domnule Ragalie!

Ion Sanduloiu - 07 Sep 2010, ora 09:39
Util si efectul este unul foarte interesant!

Mihai M - 28 Nov 2010, ora 12:31
Acum am vazut, interesant. O procedura asemanatoare se poate face direct din convertorul raw. Se proceseaza aceeasi imagine repetat de doua sau mai multe ori (in functie de cate planuri trebuiesc diferentiate in final) cu parametri variabili la clarity si, eventual, la luminozitatea generala. De asemenea se poate exagera putin sharpul pentru planul cu cel mai mare interes, dar este de preferat ca manevra asta sa se faca ulterior cu filtrul high-pass. Odata transferate in PS, imaginile se suprapun (evident, layere separate) si se lucreaza in consecinta, prin tranparenta sau cu corectiile de rigoare pe fiecare in parte (masti, selectii, sharp pe zona de interes, la fel culoarea, etc). Desi, poate, procedeul este mai laborios, flexibilitatea este mai mare iar avantajele procesarii raw nu mai trebuie discutate. Bineinteles ca timpul alocat este mai mare dar, cum zice romanaul, "lucrul bun..." Recomand ca imaginile sa fie setate la o dimensiune dubla sau chiar tripla inainte de demararea lucrarii. Asta face ca interventia pe suprafete mici sa fie mai facila si mai precisa, va scuteste de eventualele chinuri pentru un print mare iar tonurile intermediare - griuri sau culori - sunt mai blande.

Ionut M - 30 Dec 2010, ora 13:25
Foarte util!

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Zvonuri despre
obiective »

   de Dorian
   ieri, la ora 11:29
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 5 zile, la ora 08:30
Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   acum 6 zile, la ora 10:08
procesare RAW? »
   de Nikon
   acum 7 zile, la ora 08:38
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Avram
   acum 8 zile, la ora 20:18

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127208 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate